Blog

/Blog/

De ‘over mij’-pagina: niemand zit op jou te wachten

Oef, die komt hard binnen. Niemand zit op je te wachten. Maar wees gerust, we hebben je toch hard nodig. Punt is: we zitten niet op jóu te wachten, maar op al die diensten die je biedt. Houd daarmee rekening als je de ‘over mij’-pagina van je website schrijft. Geen ‘ik-ik-ik’, maar ‘jij-jij-jij’. Of ‘u-u-u’, als het echt niet anders kan…. (meer…)

By |2020-09-28T09:46:28+02:00september 23rd, 2020|Teksten schrijven|0 Comments

Wat doe je als…..begeleider in de gehandicaptenzorg?

Bron: Wikipedia

Je wilt met mensen werken en de zorg lijkt je wel wat. Misschien zoek je een vervolgopleiding na je middelbare school, misschien werk je al jaren in een compleet andere hoek en wil je een nieuwe richting inslaan. Deze serie beschrijft verschillende beroepen in de zorg en wat je ervoor nodig hebt. Vandaag hebben we het over de begeleider in de gehandicaptenzorg. (meer…)

By |2020-09-07T13:25:56+02:00september 7th, 2020|Zorg en welzijn|0 Comments

Wat doe je als…..verzorgende IG?

Je wilt met mensen werken en de zorg lijkt je wel wat. Misschien zoek je een vervolgopleiding na je middelbare school, misschien werk je al jaren in een compleet andere hoek en wil je een nieuwe richting inslaan. Deze serie beschrijft verschillende beroepen in de zorg en wat je ervoor nodig hebt. Vandaag staat de verzorgende IG centraal.  (meer…)

By |2020-08-04T13:42:52+02:00augustus 3rd, 2020|Zorg en welzijn|0 Comments

Zorgverlener, is je tekst wel Jip-en-Janneke genoeg?

Bron: Wikipedia

Teksten in de zorg moeten begrijpelijk zijn voor iedereen. Immers: mensen hebben recht op heldere en volledige informatie. Ze moeten weten wat ze van hun zorg kunnen verwachten. Het is gemakkelijk gezegd, maar de praktijk is weerbarstig. Een tekst is al snel te ingewikkeld voor een groot deel van de Nederlanders. Jip-en-Janneke-taal is de term die we vaak gebruiken voor makkelijke, pakkende taal die iedereen begrijpt. Hoe maak je als zorgverlener je taalgebruik zo Jip-en-Janneke mogelijk? (meer…)

De patiënt van nu: een kritische zorgconsument

Gelaten je zorg ondergaan, erop vertrouwend dat ‘het wel goed zit’? Anno 2020 is dit verleden tijd. De zorgvrager van nu is een kritische zorgconsument en wil de regie over zijn/haar zorg. Het succes van Thuisarts.nl, het delen van online-ervaringen en het openbaar maken van kwaliteit van zorgverlening: het past allemaal in de nieuwe ontwikkeling. Dit vereist een omslag in de houding van zorgverleners. Zij moeten hun patiënten serieuzer nemen, hen zien als partijen binnen een samenwerking. Heldere taal is hierin onmisbaar. (meer…)

Aanbetalingen vragen als tekstschrijver: iedereen heeft er baat bij

Tekstschrijver zorg, aanbetalingGeld vragen om een dienst die nog niet is geleverd. Kun je dat maken? Ik heb het jaren niet gedaan, maar ben nu om. Want ik geloof dat niet alleen ik, maar ook jij als klant hier baat bij hebt. Het is niet zozeer de angst voor wanbetalers die mij tot deze stap heeft gebracht.Bovenal is een aanbetaling een teken van vertrouwen en commitment.  (meer…)

By |2020-06-04T13:52:03+02:00mei 20th, 2020|Tekstschrijver als zzp'er|0 Comments

Coronavoorlichting aan laaggeletterden: broodnodig en voorhanden

Covid, coronavirus, voorlichting aan laaggeletterden

Bron: wikipedia

De wereld is in de ban van corona. Verspreiding tegengaan is onze gezamenlijke verantwoordelijkheid. De overheid licht ons voor over de huidige situatie en stelt de nodige maatregelen in. Maar hoe bereik je die ruim 10% van de Nederlanders voor wie lezen en schrijven geen vanzelfsprekendheid is? Waar kunnen zij terecht? Een overzicht van de communicatie over corona voor laaggeletterden vanuit de overheid en andere organisaties. (meer…)

By |2020-07-05T15:19:53+02:00maart 26th, 2020|Laaggeletterdheid|0 Comments

Geen klik met de opdrachtgever? Begin er dan niet aan!

Job interview, sollocitaitegesprek

Bron: wikipedia

In een kennismakingsgesprek voor een sollicitatie of een grote opdracht moet het klikken. De persoonlijke verhouding kleurt namelijk de bril waardoor je naar elkaars werk kijkt. Probeer tijdens het kennismakingsgesprek een sfeer te creëren waarin een goede verhouding ontstaat. Lukt dit niet? Overweeg dan of een samenwerking wel zo’n goed idee is. (meer…)

By |2020-07-05T15:25:37+02:00maart 17th, 2020|Tekstschrijver als zzp'er|0 Comments